Ciekawa lekcja dla uczniów klasy 4TIb – klasy patronackiej w ramach współpracy z Wyższą Szkołą Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie .

Ciekawa lekcja dla uczniów klasy 4TIb – klasy patronackiej w ramach współpracy  z Wyższą Szkołą Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie .

W dniu 16.02.2023r. w szkolnej klasopracowni A207 odbyła się ciekawa lekcja prowadzona przez  Pana Mateusza Liputa, wykładowcę Katedry Inteligentnych Systemów i Sieci Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. W zajęciach uczestniczyli uczniowie klasy 4TIb technikum w zawodzie technik informatyk  – klasy patronackiej WSIiZ w Rzeszowie.  

Uczniowie w  trakcie zajęć praktycznych w pracowni informatycznej poszerzali swoją wiedzę z zakresu rozszerzonych aspektów kwalifikacji INF.02 (tj. administracja i eksploatacja systemów komputerowych, urządzeń peryferyjnych i lokalnych sieci komputerowych) o przykłady w programie do tworzenia wirtualnych sieci tj. symulator CISCO Packet Tracer. Symulator ten pozwala  na postawienie zaawansowanej  konfiguracji wirtualnych urządzeń firmy CISCO, bez konieczności ich zakupu i jest doskonałym narzędziem do nauki poprzez budowanie prostych i zaawansowanych topologii sieci opartych o routery, przełączniki firewalle i inne urządzenia sieciowe. Kładąc jednocześnie duży nacisk na bezpieczeństwo sieci i  wydajność, uczniowie pod opieką wykładowcy i wychowawcy Pani Beaty Irzyk rozwiązywali zadania z zakresu  sieci na tym samym poziomie co studenci tej uczelni  starający się o certyfikację Akademii Sieciowej Cisco. Akademia Cisco CCNA  jest  międzynarodową kwalifikacją zawodową z zakresu technologii teleinformatycznych uznawaną na całym świecie obejmującą  praktyczne metody kształcenia i  przyczyniającą  się do sukcesów na rynku pracy.

Wkrótce odbędą się kolejne zajęcia w ramach nawiązanej współpracy z Wyższą Szkołą Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie z zakresu języków  programowania takich jak C++,  C# i Python  obejmujących  kwalifikację INF.03 (tj. tworzenie i administrowanie stronami i aplikacjami internetowymi oraz bazami danych). Dzięki, tego typu lekcjom młodzież zwiększa swoje kompetencje zawodowe.